jueves, 9 de octubre de 2014

"A porta de Europa", Ángel Amaro (2010)



Dende hai algúns anos tense falado da necesidade da cohesión dun espazo europeo onde os vellos estados do continente superen diverxencias e compartan un contexto económico terciarizado e mais un contexto político común.

Unha metáfora deste proceso ten sido a do tren europeo. Unha locomotora garante da súa seguridade e viabilidade, progreso a cambio de aperturismo e de superación do proteccionismo estatal. Unha gran maioría dos estados do vello continente fóronse sumando á idea do tren europeo a todo meter, ninguén quere ser un nugallán.
Pero chegou unha crise estrutural do sistema económico e con ela un cambio no paradigma, ou unha reformulación das condicións económicas polo menos. O descarrilamento arrasou con sectores económicos rexionais o seu paso, a globalización incrementou a interdependencia e a crise agudízase nas sempre agonizantes economías locais, pouco produtivas segundo os maquinistas.
tren europeo rachou máis que portas ó seu paso, que llelo pregunten por exemplo ós que traballan no sector lácteo. Agora só din que o problema foi que había portas de máis, será que faltaba máis globalización, será que aínda non nos modernizamos nestas terras. O caso é que ninguén se quere facer responsable da desfeita que se cometeu. Iso si, sábese ben a conta de quen se vai arranxar.
As tan soadas axudas e fondos europeos (véxase a Política Agraria Comunitaria) garantes do dinamismo das rexións locais, nin se cheiran por estas terras. Meteu a man no peto quen non debía e agora os agricultores, gandeiros e pescadores galegos asubían de cara a Bruxelas a velas vir namentres as aldeas se abandonan, os montes énchense de toxos e de xestas e increméntanse os riscos de incendio.
Futuro incerto neste pequeno recuncho do noroeste peninsular onde a pauperización no campo é crecente. Reventáronse as portas do medio rural para liberalizalo e agora recóllese éxodo rural a cachón. Ás terras galegas non chegaron os ventos da embriaguez europeísta, soamente se recollerán as consecuencias do descarrilamento ferroviario: menos fondos e axudas das que había.
Mantéñense portas en pé, pero son as das casas e vellos cortellos das aldeas galegas. Portas enferruxadas e tamén europeas, á espera de que alguén as vexa e se apiade delas. Quizabes un Plan Urbanístico promove chalés arrimados como substituto dos grelos e das verzas. 
Publicado en GALICIA HOXE

No hay comentarios:

Publicar un comentario